dimecres, 29 d’abril del 2020



Dimecres taller psicoeducatiu virtual de salut mental 5.

Què és la regulació emocional?

La regulació emocional no consisteix en evitar les emocions desagradables, no és sentir-me bé tota l’estona i que no m’afecti res. Es tracta de permetre’m, observar-me, aceptar-me i deixar anar. Després d’aquest procés puc reflexionar i millorar. Si lluito contra la meva emoció, no hi ha lloc per a la reflexió objectiva.
Pasos a seguir per una bona regulació emocional.:

1.Identificar: Saber què sento i quines coses han fet que em sentí així. Definir la meva emoció dins un context.

2. Observar: Ens hem de permetre sentir les emocions. Observem amb la ment oberta, sense jutjar-nos, perquè els judicis reparteixen culpes (jo/els altres). Sense entrar en una lluita continua.

3.Acceptar: Les teves emocions són vàlides, tan si són agradables com si són desagradables. No hi ha emocions bones o dolentes, totes responen a un propòsit. És humà tenir altibaixos i canvis d’humor.

4.Deixar anar per començar a fer. Tot passa. Res no és permanent. Ni la felicitat, ni el dolor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada