dimarts, 7 de juliol del 2020

Avui us animem a visitar natura! Prat de Cadí

Excursió fàcil des d'Estana fins a Prat de Cadí, un dels llocs més bonics de la serra del Cadí i del Pirineu Català. Per un camí agradable arribem fins als peus de la cara nord del Cadí, des d'on tenim unes bones vistes de tot aquest vessant de la serra, amb les seves canals i parets de roca.

Prat de Cadí, un extens prat situat a 1.826m d'altitud, és un meravellós reducte de pau a sota de les magnífiques muralles de la cara nord del Cadí. Pràcticament tota la ruta transcorre a dins del Parc Natural del Cadí-Moixeró, un parc que compta amb una gran biodiversitat i molts atractius turístics. Les serres del Cadí i del Moixeró formen l'eix vertebrador d'aquest parc natural, que es converteix en una imponent barrera muntanyosa i que fa d'unió entre el Pirineu i el Prepirineu, albergant racons de gran bellesa.

MÉS INFORMACIÓ

: Mig dia

: 1:15h per anar d'Estana a Prat de Cadí. A la tornada, en ser de baixada, amb 1:00h podem arribar altre cop a Estana.

: 360m

: Baixa. Cap dificultat.

: Tot l'any.

: Si la ruta es realitza a l'hivern, les raquetes o els grampons poden ser-nos útils perquè la zona és molt freda i el camí pot estar gelat.

: Tot l'itinerari està senyalitzat amb marques de pintura de color blanc i groc als arbres i a les roques (PR-C 121). A l'hivern, si les condicions de la neu ho permeten, es tracta d'una ruta ideal per iniciar-se en l'ús de raquetes de neu. També és una excursió molt recomanable per fer amb família i nens a la primavera quan el prat és verd i ple de flors típiques d'alta muntanya. Fora de l'època de ple hivern, i quan no hi ha neu, la ruta es pot començar més amunt, al coll de Pallers, on podem deixar el cotxe a l'aparcament que hi ha habilitat (a 10min a peu des d'Estana).

COM ARRIBAR-HI EN COTXE

Arribem per la carretera N-260 a Martinet, població situada entre La Seu d'Urgell i Puigcerdà. Des de Martinet prenem la LV-4055 en direcció a Montellà, però immediatament l'abandonem per prendre una carretera a la dreta, que baixa i creua el riu Bastanist. Pujant per aquesta carretera estreta deixem enrere els desviaments de Víllec i de Béixec, i arribem finalment a Estana després d'uns 10 km, on la carretera asfaltada s'acaba. Al començament del poble hi ha un aparcament que ens permet deixar el vehicle còmodament. Al costat d'aquest aparcament, hi ha una taula i una font d'aigua.

Animeu-vos que les vistes s'ho valen!!

1. Una sortida molt recomanable. Des d'allí el Cadí és espectacular!!!